خبر فوری
روزهای پرفروغ گزارشگر فوتبال پس از چند سال حاشیه‌نشینی! پلتفرم‌هایی برای تماشای آنلاین بازی‌های جام جهانی کی روش: هیچ اشتباهی انجام ندادم | دست من بود جلوی خیلی از اتفاقات را می گرفتم | حالا دیگر آماده بازی با ولز هستیم جمله تلخ گزارشگر بازی ایران-انگلیس در شب سخت فوتبال ایران آغاز ثبت نام آزمون صدور پروانه تاسیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی سال ۱۴۰۱ شهرک شهرداری صاحب سرا می‌شود بیمه امدادگران هلال احمر از هفته آینده وضعیت آلودگی هوا در این هشت کلانشهر تولید داخلی ۹۰ درصد تجهیزات ایمنی ساختمان‌ها و اماکن شهری به دنبال کاهش موش‌ها هستیم ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان سال به حمل و نقل عمومی تهران افزوده می‌شود ادمین پیج کفش فروشی در اینستاگرام دستگیر شد کشف ۴۵ فقره سرقت در پی دستگیری سارق اماکن خصوصی در رفسنجان ۲ ماموریت مهم فتح‌الله‌زاده در اولین روزهای بازگشت به استقلال! مرکز تحقیق و نوآوری جمعیت هلال احمر راه اندازی شد
۱۸:۲۸ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
تعداد‌بازدید‌: ۱۸۱

گزارشی از جاستین یاکوبس خبرنگار فایننشیال تایمز در هیوستون درمورد آینده توسعه انرژی خورشیدی در آمریکا را ببینید و بشنوید. منبع: خبرآنلاین

طوفان، داستان توسعه انرژی خورشیدی در ایالات متحده را در نوردیده و جو بایدن در مرکز این طوفان قرار دارد؛ رئیس جمهور آمریکا متعهد شده است که انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد و تغییر انرژی مصرفی در خانه‌ها و صنایع آمریکایی و تبدیل به انرژی خورشیدی بخش عمده‌ای از این طرح است. این هدف بسیار بلندپروازانه است.

در حال حاضر تنها ۳ درصد از برق ایالات متحده از صفحات خورشیدی تولید می‌شود. دولت بایدن قصد دارد این رقم را تا ۲۰۳۵ به ۴۰ درصد افزایش دهد. پس صدها میلیون و شاید میلیاردها پنل خورشیدی جدید مورد نیاز خواهد بود.

مکان تولید این پنل‌ها در مرکز بحث و جدلی است که توسعه خورشیدی در آمریکا را در ماه‌های اخیر تحت الشعاع قرار داده است. کاخ سفید می‌خواهد با تغییرات آب و هوایی مقابله کند اما همچنین می‌خواهد انتقال انرژی سبز ساخت آمریکا را نیز تقویت کند تا تولید و مشاغل خورشیدی را از مکان‌هایی مانند چین که در حال حاضر بر بازار مسلط است، به آمریکا بیاورد.

بایدن در ماه ژوئن برای آغاز جهش تولید داخل، قانون تولید دفاعی را دوباره فعال کرد. این یک قانون زمان جنگ سرد بود که به دولت فدرال اختیارات بیشتری می‌دهد تا تولیدات داخلی را به منظور بهبود امنیت ملی افزایش دهد. به منظور ارتقای امنیت ملی، قانونی که یک زمان برای تولید تانک و تفنگ در زمان جنگ سرد استفاده می‌شد، اکنون به منظور افزایش تولید پنل‌های خورشیدی برای مبارزه با تغییرات اقلیم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما هم زمان بایدن معافیت ۲۴ ماهه تعرفه برای خرید پنل‌های خورشیدی ساخته شده توسط ۴ کشور جنوب شرق آسیا را صادر کرد. این اقدام پاسخی بود به تحقیقات چند ماهه وزارت بازرگانی مبنی بر اینکه آیا تولید کنندگان چینی از تعرفه واردات آمریکا با راه اندازی کارخانه در ویتنام، کامبوج، مالزی و تایلند، طفره رفته‌اند یا خیر؟

رویکرد کاخ سفید باعث اختلاف نظر در صنعت خورشیدی ایالات متحده شده است. توسعه دهندگان پروژه‌های خورشیدی از معافیت تعرفه استقبال کرده اما تولید کنندگان آمریکایی پنل استدلال می‌کنند این اقدام به چین اجازه می‌دهد تا بازار آمریکا را با پنل‌های ارزان قیمت پر کند و منجر به تضعیف تلاش‌های رئیس جمهور برای ساخت انقلاب انرژی سبز در داخل می‌شود

۲۶۴ ۲۶۲

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: